DATAFORORDNING CUBUSConcept
DOKUMENT OM OPLYSNINGSPLIGT
Generelle informationer
Ifølge Lov om behandling af personoplysninger (Persondataloven/ GDPR), Direktivet 95/46/EC (Databeskyttelsesdirektivet) og Forordningen 2016/679 (EU-Databeskyttelsesforordningen) har du ret til at blive informeret pm, hvilke personlige oplysninger vi, CUBUSconcept.dk Cvr 42.78.49.74, indsamler og behandler.
Personoplysninger er enhver form for informationer om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Det vil sige, at det er alle former for oplysninger, der direkte eller indirekte kan knytte sig til en person, som fx navn, telefonnummer, mail og IP-adresser.
Når vi indsamler personoplysninger om en kunde, sikrer vi altid, at dette sker på klar og tydelig måde, som du er bekendt med, hvilke former for oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysningerne behandles fortroligt og videregives ikke til vores samarbejdspartner (ingeniører, entreprenør og leverandør samt bank) uden kundens samtykke og kun hvis dette har et formål eller en offentlig myndighed, hvor dette er lovbestemt. Her fx byggeansøgning og byggesagsbehandling.
Men henblik på at sikre kunden persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen er CUBUSConcept defineret som dataansvarlige, der indsamler kundens data til begrundet brug.
Hvis du har spørgsmål angående vilkår og tilsvarende, er du altid velkommen til at kontakte os.
CUBUSConcept
Hovedvagtsstræde 2C
3000 Helsingør
CVR. 42.78.49.74
TEL: 2141 3252
@: info@cubusconcept.dk
Samtykke
Når du køber en ydelse hos CUBUSConcept eller browser på vores hjemmeside eller facebook -side, giver du samtykke til, at dine personlige oplysninger indsamles og du accepterer derved disse vilkår.
Du har til enhver tid mulighed for at trække din samtykke tilbage ved at rette henvendelse til os pr. mail info@cubusconcept.dk
Såfremt du vælger at trække dit samtykke, skal du være opmærksom på, at vi i visse tilfælde vil være berettiget til at forsætte behandlingen af dine oplysninger, selvom du trækker dit samtykke tilbage, og den behandling, som baseres på samtykket, udløbet.
Hovedsageligt behandler vi kundens oplysninger for at opfylde en aftale, som kunden er part i, og for at overholde en gældende lovgivning, herunder bogføringsloven, forsikring ifm byggesagen, garantiordninger iht. AB18, AB18.
Vi indsamler derfor personlige oplysninger på følgende måde:
- Ved køb af en af vore ydelser (Arkitektrådgivning & Totalrådgivning)
- Ved bestilling af ydelser og rådgivning
- Ved tilmelding af nyhedsbrev mm.
- Når kunden interagerer med CUBUSConcept i form af mails, telefonisk.
- Ved sagsoprettelse og projektaflevering iht. arkitekters ansvarsforhold iht. AB18 og ABR18
- Vi har ret til at opbevare kundeoplysninger i hele forsikringsperioden samt under hele garantiperioden.
Vi bruger herudover forbyggende sikkerhedsforanstaltninger af vores kontor i form af videoovervågning for at sikre vores tryghed og forebygge kriminalitet samt datasikkerhed af alle vore data.
Formål med indsamling af personlige oplysninger:
Vi bruger oplysninger, som vi indsamler til at drive vores virksomhed, levere den ydelse vi hyres til og udvikle kvaliteten af vores ydelser, således kunden kan føle sig tryg og sikre god rådgivning, når den handler hos CUBUSConcept
Vi indsamler derfor personlige oplysninger på følgende måde:
- Ved køb af en af vore ydelser (Arkitektrådgivning & Totalrådgivning)
- Ved bestilling af brochurer
- Ved tilmelding af nyhedsbrev mm.
- Når kunden interagerer med CUBUSConcept i form af mails, telefonisk ifm. en sag.
- Ved sagsoprettelse og projektaflevering iht. arkitekters ansvarsforhold iht. AB18 og ABR18
- Vi har ret til at opbevare kundeoplysninger i hele forsikringsperioden samt under hele garantiperioden.
- Markedsføring på vores hjemmeside i form af kundeanmeldelser mm.
- Lovbestemte registreringer.
Vi bruger herudover forbyggende sikkerhedsforanstaltninger af vores kontor i form af videoovervågning for at sikre vores tryghed og forebygge kriminalitet samt datasikkerhed af alle vore data.
Opbevaring af persondata
Når kunden køber en ydelse hos CUBUSConcept, vil vi som udgangspunkt opbevare kundens personoplysninger iht. lovgivningen AB18 samt ABR18, og i 5 år + hele den ansvarspådragende lovbestemt periode samt iht. bogføringsloven.
Oplysninger kan i visse tilfælde opbevares længere, hvis det menes nødvendigt for at overholde juridiske forpligtelser såsom rådgiveransvarsloven samt håndhæve vore aftaler.
Persondata til tredje part.
Vi sælger, offentliggør eller viderebringer som udgangspunkt ikke dine oplysninger til en tredjerpart uden kundens samtykke , medmindre det er nødvendigt for at fuldføre en aftale eller transaktion og nødvendigt for at sikre overholdelse af gældende dansk lovgivning eller relevant lovgivning.
For at kunne opfylde eb aftale, vil det dog være nødvendigt at viderebringe kundens oplysninger til vores samarbejdspartnere for at kunne levere den anmodede ydelse til kunden.
Endvidere kan kundens oplysninger blive overført til koncernforbundne selskaber.
Som dataansvarlig er det vores ansvar at sikre, at dine personlige oplysninger ikke bliver misbrugt, og at vi stiller derfor høje krav til vores samarbejdspartnere, for at sikre os mod misbrug af oplysningerne.
Automatisk afgørelser
Der vil som udgangspunkt ikke blive truffet automatiske afgørelser i forbindelse med rådgivningsydelser. Når vi skal ansøge om byggesag eller oplyse kundens oplysninger til vores forsikringsselskab samt juridiske partnere vil der ske en automatiseret afgørelse.
Dine rettigheder
Som kunde hos CUBUSConcept kan man ved forespørgsel til info@cubusconcept.dk få indsigt i, hvilke oplysninger vi har behandlet. Hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til.
Kunden kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer og hvem, der modtager data om kunden. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, har kunden ret til at få oplysningerne rettet eller slettet.
Klage
Kunden har mulighed for klage over vores behandling af deres oplysninger.
Klagen kan indgives til
DataTilsynet
Borgergade 28 5.sal
1300 København K